måndag 27 februari 2012

Välkomstkommité

Så här sa Stockholm välkommen hem imorse till kollegan Emelie!

Känns skönt att vara hemma igen.

Igår efter en halväcklig falafeltallrik frågade jag receptionen på hotellet om man kunde få vara i gymet lite längre än stängning 22.00. Javisst sa dom, och peppad drog jag på mig träningskläderna och tänkte "nu jävlar".

Synen som mötte mig var en kalt rum med kaklat golv, inställt, nästan på varandra stod ett rangligt löpband från -77, en halvtrasig spincykel, en crosstrainer och en roddmaskin. Det fanns en maskin att köra styrka i. Den var trasig.

Jag började springa men insåg snart att det inte kunde bli mer än lätt jobb. Trodde nämligen hela hotellet skulle vakna när jag tvingade det stackars bandet att komma upp i hastighet. Det var ju bättre än ingenting iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar