torsdag 1 november 2012

De sista dagarna

Igår lades passen upp för tävlingen på lördag.

Bra och anus. Mest anus. För mig alltså.

Jag gick igenom ryck igår med Elin och det kändes bra. Jag har en ingångsvikt som känns bra. Frivändningarna känns ok men hade ju gärna sett att det var max 10. Pullups, så otroligt många!! Jag vet inte hur jag ska lägga upp det. Antingen skalar jag och använder gummiband. Alternativet är att göra 3or.. Jag kanske tar en sväng förbi boxen ikväll också, axlarna är helt slut men jag vill bara ta en sista check.

Here we go:
1. Ryck upp dig!
Tre ryck per person. Ingångsvikt är minst 15 kg och första vikten anges innan start. Därefter får du öka hur mycket eller lite du vill per lyft. Om du bommar får du inte gå ner i vikt.

Ex Anna, Karin och Lisa ska tävla. A börjar på 25 kg, Karin på 27,5 och Lisa på 30. Anna har 1 minut på sig från det att det är klovat och klart att få upp vikten. Lyftet ska ske i en rörelse utan efterpress. Landar du med böjda armar och måste pressa vikten till rätt läge döms det inte som ett godkänt ryck. Anna klarar vikten och bestämmer sig för att gå på 30 kg. Karin och Lisa klarar sina lyft. Till slut efter tre lyft har Anna och Lisa samma vikt, de klarar båda 35 kg. Men eftersom Anna började på en lägre vikt vinner Lisa, då hennes lyft nummer 1 och 2 var tyngre än Annas. Ryck-tävling i lite tyngdlyftningsanda och lite crossfitanda med andra ord. Rycken kommer att göras i viktordning. Därför kanske du får tre ryck på raken om ingen väljer att rycka på en vikt mellan dina lyft.

2. Sju minuters flås!
Här ska vi testa ditt flås! På Solid finns 3 roddar. Löpande kommer ni att starta på rodden och ro 500 meter. Så fort ni har passerat 500 meter på rodden ska ni ut på rundplanen precis utanför Solid och springa 600 meter (3 varv). Väl inne igen i lokalen har ni på återstående tid av sju minuter tid att göra så många burpees som möjligt. Flest antal burpees vinner.

3. Malin Nyströms hell!
Tidsgräns 7 min med 30 kg stång
21 marklyft
21 pullups
15 frivändning med djup
15 pullups
9 pushpress
9 pullups

Marklyft: från golv till utsträckt höft. Skalning = 20 kg stång.
Pullups: Från utsträckta armar till hakan över stången. Skalning = gummiband som visas på plats
Frivändning: från golv, frivänd vikten till axlar i antingen ett sittdjup direkt eller en styrkevändning som du sedan sätter dig ner med som i en knäböj fram. Vid utsträckt höft igen är du klar med repetitionen. Vi visar på plats. Skalning = 20 kg vikt.
Pushpress: Från axelläge till raka armar där du tillåts använda benen till att knuffa upp vikten. Dock ej kickstöt så hopp i knuffen tillåts inte. Skalning = 20 kg vikt





1 kommentar:

  1. Rena grekiskan!! Men lycka till:) vi kommer och hejar på dig!<3

    SvaraRadera